Worldline oraz SIX Payment Services, europejscy liderzy rynku usług płatniczych i transakcyjnych, wprowadzają na polski rynek nowy, kompleksowy terminal do płatności samoobsługowych – VALINA. W ramach jednego dotykowego ekranu, urządzenie pozwala przeprowadzać bezpieczne i błyskawiczne transakcje, a także łączy się z zewnętrznymi aplikacjami, np. lojalnościowymi. Otwiera to całkowicie nowe możliwości na rynku maszyn vendingowych, automatów biletowych i innych autonomicznych punktów. To szczególnie ważne w kontekście potrzeb Polaków – według badań Mastercard, aż 52 proc. z nas, chciałoby korzystać z samoobsługowych rozwiązań w sklepach.
VALINA to pierwszy samoobsługowy terminal płatniczy „all-in-one”, który zamiast z modułów, tj. czytników kart oraz klawiatury, składa się z zaledwie jednego urządzenia. Jednocześnie pozwala na realizację elektronicznych transakcji, zarówno dotykowych, jak i zabezpieczonych kodem PIN. Jest to możliwe, ponieważ VALINA, jako pierwszy samoobsługowy terminal w historii, uzyskała certyfikat PayCert, potwierdzający bezpieczeństwo operacji płatniczej, także w przypadku wpisywania PIN-u na ekranie dotykowym. Urządzenie spełnia również wymogi obowiązującej od 14 września 2019 roku dyrektywy PSD2, umożliwiając tzw. silne uwierzytelnienie klienta. W wybranych przypadkach, zależnych od metody płatności, terminal poprosi płacącego o autoryzację, np. za pomocą kodu PIN.
Wszystkie funkcje skupione na jednym ekranie, to niejedyne rewolucyjne rozwiązanie w nowym terminalu Worldline. Urządzenie oparte jest o system Android, co pozwala na rozszerzenie jego funkcjonalności, także o aplikacje niezwiązane z transakcjami płatniczymi, np. obsługujące proces zakupu czy kupony rabatowe. Oznacza to, że VALINA może być wielofunkcyjnym ekranem, umożliwiającym wybór jednego lub wielu produktów, ich personalizację, płatność, a następnie realizację zamówienia.
- Dzięki unikalnym rozwiązaniom technologicznym, VALINA to już nie tylko terminal płatniczy, ale prawdziwy punkt sprzedaży, w którym klient może bardzo szybko wybrać, kupić i odebrać produkt. Wszystko to odbywa się tylko na jednym ekranie – atrakcyjny interfejs pozwala na zwiększoną interakcję z użytkownikiem i pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe. Niezależnie czy mówimy o automacie z kawą, biletomacie, samoobsługowej stacji paliw czy parkometrze, w każdym z tych przypadków, proces zakupowy z terminalem VALINA jest dużo szybszy i bardziej intuicyjny niż w znanych dotychczas rozwiązaniach – podkreśla Artur Żymańczyk, Country Manager Poland w SIX Payment Services.
Sercem terminala VALINA jest nowoczesny, dynamiczny procesor, który gwarantuje błyskawiczną realizację transakcji. Dodatkowo, urządzenie jest pyłoszczelne, odporne na wodę oraz uszkodzenia fizyczne, np. ataki wandalizmu. Może niezakłócenie pracować w ekstremalnych warunkach pogodowych od -20°C do nawet 70°C. Natomiast, dzięki wysokiemu stopniu pyłoszczelności, urządzenie sprawdzi się np. przy ruchliwych ulicach, w dużych miastach. VALINA akceptuje wszystkie typy kart (także z EMV) oraz płatności dotykowe NFC. Spełnia także wymogi certyfikacji EVA (Europejskiego Stowarzyszenia Vendingu), dzięki swoim niewielkim wymiarom oraz łatwej integracji z dowolnym punktem samoobsługowym.
- Fakt, że VALINA spełnia standardy EVA pozwala nam mieć nadzieję, że już wkrótce stanie się ona urządzeniem pierwszego wyboru dla wszystkich dostawców maszyn samoobsługowych i jednocześnie pomoże w upowszechnieniu tego typu rozwiązań w Polsce. Dzięki nowemu terminalowi operatorzy mogą bez problemu włączyć do procesu sprzedażowego nowe elementy, takie jak skanowanie kart lojalnościowych czy kuponów, które sprawiają, że dany punkt sprzedaży jest jeszcze bardziej atrakcyjny dla klienta – dodaje Artur Żymańczyk z SIX Payment Services.
Przy opracowywaniu terminalu VALINA, Worldline nie zapomniał również o kwestiach ekologii i zrównoważonego rozwoju. Firma od lat stara się tworzyć produkty przyjazne środowisku, czego dowodem są wysokie pozycje w rankingach przedsiębiorstw zaangażowanych społecznie, m.in. czwarte miejsce w globalnym zestawieniu Sustainalytics. W przypadku terminalu VALINA, użyte materiały mogą zostać poddane recyklingowi, a dzięki wbudowanym czujnikom, urządzenie przechodzi w stan uśpienia, gdy nie jest używane. Tym samym, oszczędza energię elektryczną i ogranicza wpływ na środowisko. Wyjątkowa trwałość sprzętu sprawia, że nie będzie konieczności jego częstej wymiany, a tym samym generowania dodatkowych ilości elektrośmieci.
VALINA jest także przyjazna osobom niepełnosprawnym. Dzięki swojej konstrukcji, terminale mogą być montowane na wysokości dostępnej osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Ponadto jako pierwsza spośród tego typu urządzeń może być bez problemu obsługiwana przez osoby niewidome i niedowidzące. Dzięki wdrożeniu funkcjonalności głosowej, możliwości zwiększenia kontrastu oraz zastosowaniu tłoczonych dotykowych identyfikatorów replikujących standardowy układ klawiatury, osoba niewidoma bądź niedowidząca jest w stanie swobodnie zlokalizować odpowiednie numery na ekranie terminala oraz wprowadzić poprawnie i bezpiecznie kod PIN.
VALINA jest już dostępna w sprzedaży. Jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw w Europie i pierwsze w Polsce, rozwiązanie VALINA właśnie wprowadza w swojej sieci automatów biletowych dla transportu miejskiego i kolejowego spółka OTIEuropa ASEC - wiodący operator systemów biletowych w Polsce.
Dystrybutorem terminala na polskim rynku jest SIX Payment Services, spółka przejęta przez Worldline w grudniu ubiegłego roku. Jako strategiczni partnerzy, Worldline oraz SIX Payment Services uzupełniają się pod kątem rozwiązań dla sektora płatności oraz współpracują, by tworzyć jak najlepsze produkty dla klientów, czego przykładem może być właśnie nowy terminal VALINA.
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/rewolucja-na-rynku-platnosci-samoobslugowych-nowy-terminal-valina